fbpx
PRENATAL YOGA

Prenatal Yoga pruža posebno zadovoljstvo budućim mamama i njihovim bebama. Asane (Yoga položaji) su prilagođene za svaki trimester, tako da omogućavaju vežbanje tokom cele trudnoće. Asane se modifikuju i prema fizičkoj kondiciji žene, pa Prenatal Yogu mogu vežbati i trudnice koje predhodno nisu vežbale Yogu. Najveći akcenat stavljamo na istezanje prepona (zbog pripreme za porođaj) i celog kičmenog stuba (deo tela koji najviše trpi u trudnoći). Jačamo ruke i radimo vežbe za otklanjanje otoka u najudaljenijim delovima tela. Učimo trudnice koji položaji služe za ublažavanje porođajnih kontrakcija, u kojim položajima se beba spušta u porođajni kanal, i koji položaji potpomažu sam čin rođenja bebe.

Sa tehnikama Pranajame (Yogičkog daha) telo i Um se dovode u stanje prijatne opuštenosti. Povezanost buduće mame sa svojim telom i sa bebom postaje sve jača. Svesnim dahom beba dobija veću količinu kiseonika, a otpadne materije se brže eliminišu iz tela.

Pored Pranajame, trudnice uče tipove disanja koji ublažavaju materične kontrakcije, odnosno dilataciju grlića materice.

Yoga Nidra (tehnika opuštanja) i vizualizacije vodi vas i nežno biće u vama na “jedinstveno unutrašnje putovanje” sa kojeg se vraćate opuštene, obnovljene i energizovane.

YOGA ZA MAME I BEBE

Čas yoge je koncipiran za mame i njihove bebe od trećeg meseca života do godinu dana.

Kreativno osmišljen program aktivno uključuje bebe u vežbanje uz stimulaciju motornog razvoja, dok u određenim yoga položajima bebe leže na podu, dok mame vežbaju.

Yoga položaji jačaju i istežu muskulaturu celog tela, ali ipak najveći akcenat stavljamo na istezanje i jačanje vratno-ramenog pojasa i celog kičmenog stuba, sa savetima za samomasažu i akupresuru.

Jedan deo časa odvajamo za jačanje mišića karličnog dna. Ove vežbe su najznačajniji deo postporođajne rehabilitacije, kao i jačanje i istezanje grudnih i stomačnih mišića.

Pranajama odosno vežbe disanja mame rade u bliskom kontaktu sa bebom. Na taj način umirujući efekat Pranajame osećaju kako mame tako i njihove bebe. Neke od ovih tehnika mame mogu primeniti u trenucima kada je potrebno umiriti bebu.

Ako bebe dozvoljavaju, kraj časa završavamo sa Yoga Nidrom, tehnikom svesnog opuštanja. Ova tehnika regeneriše telo majki, koje su zbog nove uloge u životu neispavane, umorne i kojima ova tehnika i kod kod kuće može poslužiti kao sredstvo za regenerisanje u kratkom vremenskom periodu.