fbpx

“Yoga takes you into the present moment, the only place where life exists”

– Patanjali

O YOGI

Yoga je drevna nauka koja povezuje u sebi različite tradicije, a samo njeno značenje jeste jedinstvo fizičkog tela s umom i duhom, kako bi se dostigli unutrašnji mir i ravnoteža. I samo značenje reči “Joga”je nastalo od sanskritskog korena “Judž”, što znači ujediniti. Iako se u yogi puno pažnje posvećuje asanama (položajima tela), ona je puno više od toga. U današnje vreme, savremena saznanja o telu i umu snažno su povezala yogu sa čovekom i njegovim potrebama.

Koristeći telo kao most, radimo na sebi: jačamo svoju volju, razvijamo fizičku snagu i fleksibilnost, otpuštamo stres, produbljujemo disanje i bivamo prisutni u sadašnjem trenutku, doprinoseći celokupnom poboljšavanju kvalitete života.

Yogom se može baviti svako, bez obzira na svoje godine ili fizičke mogućnosti.

Navešćemo deset razloga za bavljenje jogom. Ovu listu zasnovanu na ispitivanjima timova lekara, sastavila je i objavila verovatno do sada najznačajnija asocijacija učitelja joge u svetu, “Yoga Alliance”.

Oslobađa od stresa. Yoga oslobađa fizičkih posledica stresa koji se nataložio u telu: putem relaksacije i smanjenja nivoa kortizola – hormona stresa. Na to se nadovezuju pozitivni efekti koji se iskazuju smanjivanjem visokog krvnog pritiska i broja otkucaja srca, poboljšavaju se digestivne funkcije i jača imunološki sistem, smanjuju se simptomi anksioznosti, depresije, vrtoglavice, astme i nesanice.

Smanjuje bol. Ispitivanja su pokazala da yoga položaji – asane, kao i meditacija ili njihova kombinacija, smanjuju bol kod obolelih od raka, multipleks skleroze, autoimunih oboljenja, artritisa, bolova u leđima, vratu i kod drugih hroničnih oboljenja.

Bolje disanje. Yoga nas uči da pravilno dišemo. Lagano i duboko disanje pospešuje vitalnost i funkciju pluća i olakšava opuštanje.

Gipkost. Yoga daje gipko telo, veću pokretljivost, usklađenost pokreta i smanjuje bolove u zglobovima.

Daje snagu. Yoga položaji – asane, aktiviraju svaki mišić, od “glave do pete” i na taj način jačaju celo telo. Takođe, smanjuju mišićnu tenziju.

Reguliše telesnu težinu. Čak i veoma lake vežbe utiču na nivo kortizola u telu, brže se sagoreva višak kalorija i redukuje nagomilani stres što pospešuje smanjenje telesne težine. Yoga podstiče zdrav način ishrane i pomaže u stvaranju zdravih navika i samopouzdanja.

Pospešuje cirkulaciju. Podstiče cirkulaciju krvi i povećava oksigenizaciju ćelija u organizmu.

Kardiovaskularna poboljšanja. Lake vežbe joge mogu poboljšati kardiovaskularnu kondiciju smanjenjem broja otkucaja srca, povećanjem izdržljivosti, kao i povećanjem nivoa kiseonika koji se jogičkim tehnikama disanja unosi u telo. Bolje držanje tela. Yoga popravlja i ispravlja nepravilno držanje tela, dok stojimo, hodamo ili sedimo, što oslobađa tenzije i neprijatnosti.

Razvija osećaj sadašnjeg trenutka. Svesniji smo sebe i onoga šta se dešava u nama, kao i svoje okoline. Na taj način joga nas osposobljava da pravilno reagujemo na stresne situacije u životu. Omogućava nam bolju koordinaciju i brzinu reakcija i pospešuje memoriju.